El papel de la interacción en el aprendizaje de las matemáticas: relatos de profesores
Resumen en ingles y en espanol
- Autores:
-
Carneiro-Abrahão, Ana Maria; Universidad del Estado de Rio de Janeiro
- Tipo de recurso:
- Article of journal
- Fecha de publicación:
- 2007
- Institución:
- Pontificia Universidad Javeriana
- Repositorio:
- Repositorio Universidad Javeriana
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repository.javeriana.edu.co:10554/33406
- Acceso en línea:
- http://revistas.javeriana.edu.co/index.php/revPsycho/article/view/388
http://hdl.handle.net/10554/33406
- Palabra clave:
- Mathematics Education; Student Teaching; Mathematics Teachers-Personal Narratives
null
- Rights
- openAccess
- License
- Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional
id |
JAVERIANA2_0de6ff684e24f5fa9301345d18e0ee27 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repository.javeriana.edu.co:10554/33406 |
network_acronym_str |
JAVERIANA2 |
network_name_str |
Repositorio Universidad Javeriana |
repository_id_str |
|
spelling |
Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacionalinfo:eu-repo/semantics/openAccesshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2nullnullCarneiro-Abrahão, Ana Maria; Universidad del Estado de Rio de Janeiro2018-02-24T16:06:12Z2020-04-15T18:30:50Z2018-02-24T16:06:12Z2020-04-15T18:30:50Z2007-01-01http://revistas.javeriana.edu.co/index.php/revPsycho/article/view/3882011-27771657-9267http://hdl.handle.net/10554/33406Resumen en ingles y en espanolThis work is product of the analysis of stories presented by twenty-two teachers who decided to share their classroom experiences of mathematics education considered by them like successful. One looks for analyzing the forms of teachers understanding what it is “to be successful” during the process of “mathematizing”, seen like a reflective activity of education that looks for to understand and to modify the reality. The study reveals that the pedagogical practice that considers problems rooted in the concrete experiences of the daily life, besides to reveal the reality of the school, it takes to the teacher to reflect on its practice and on the accomplishment of “didactic mediation” that promotes more pleasant teaching-learning situations that can elevate the student self-esteem.PDFapplication/pdfspaPontificia Universidad Javerianahttp://revistas.javeriana.edu.co/index.php/revPsycho/article/view/388/268Universitas Psychologica; Vol. 7, Núm. 3 (2008); 711-724Mathematics Education; Student Teaching; Mathematics Teachers-Personal NarrativesnullEl papel de la interacción en el aprendizaje de las matemáticas: relatos de profesoresThe Interaction in the Learning of the Mathematics: Teachers’ Storieshttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85Artículo de revistahttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1info:eu-repo/semantics/article10554/33406oai:repository.javeriana.edu.co:10554/334062023-03-29 14:26:10.646Repositorio Institucional - Pontificia Universidad Javerianarepositorio@javeriana.edu.co |
dc.title.spa.fl_str_mv |
El papel de la interacción en el aprendizaje de las matemáticas: relatos de profesores |
dc.title.english.eng.fl_str_mv |
The Interaction in the Learning of the Mathematics: Teachers’ Stories |
title |
El papel de la interacción en el aprendizaje de las matemáticas: relatos de profesores |
spellingShingle |
El papel de la interacción en el aprendizaje de las matemáticas: relatos de profesores Mathematics Education; Student Teaching; Mathematics Teachers-Personal Narratives null |
title_short |
El papel de la interacción en el aprendizaje de las matemáticas: relatos de profesores |
title_full |
El papel de la interacción en el aprendizaje de las matemáticas: relatos de profesores |
title_fullStr |
El papel de la interacción en el aprendizaje de las matemáticas: relatos de profesores |
title_full_unstemmed |
El papel de la interacción en el aprendizaje de las matemáticas: relatos de profesores |
title_sort |
El papel de la interacción en el aprendizaje de las matemáticas: relatos de profesores |
dc.creator.fl_str_mv |
Carneiro-Abrahão, Ana Maria; Universidad del Estado de Rio de Janeiro |
dc.contributor.author.none.fl_str_mv |
Carneiro-Abrahão, Ana Maria; Universidad del Estado de Rio de Janeiro |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
null null |
dc.subject.eng.fl_str_mv |
Mathematics Education; Student Teaching; Mathematics Teachers-Personal Narratives |
topic |
Mathematics Education; Student Teaching; Mathematics Teachers-Personal Narratives null |
dc.subject.spa.fl_str_mv |
null |
description |
Resumen en ingles y en espanol |
publishDate |
2007 |
dc.date.created.none.fl_str_mv |
2007-01-01 |
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv |
2018-02-24T16:06:12Z 2020-04-15T18:30:50Z |
dc.date.available.none.fl_str_mv |
2018-02-24T16:06:12Z 2020-04-15T18:30:50Z |
dc.type.coar.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1 |
dc.type.hasversion.none.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
dc.type.local.spa.fl_str_mv |
Artículo de revista |
dc.type.coar.none.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
dc.type.driver.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
format |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
http://revistas.javeriana.edu.co/index.php/revPsycho/article/view/388 |
dc.identifier.issn.none.fl_str_mv |
2011-2777 1657-9267 |
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv |
http://hdl.handle.net/10554/33406 |
url |
http://revistas.javeriana.edu.co/index.php/revPsycho/article/view/388 http://hdl.handle.net/10554/33406 |
identifier_str_mv |
2011-2777 1657-9267 |
dc.language.iso.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.uri.none.fl_str_mv |
http://revistas.javeriana.edu.co/index.php/revPsycho/article/view/388/268 |
dc.relation.citationissue.spa.fl_str_mv |
Universitas Psychologica; Vol. 7, Núm. 3 (2008); 711-724 |
dc.rights.licence.*.fl_str_mv |
Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional |
dc.rights.accessrights.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.rights.coar.spa.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
rights_invalid_str_mv |
Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.spa.fl_str_mv |
PDF |
dc.format.mimetype.spa.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.spa.fl_str_mv |
Pontificia Universidad Javeriana |
institution |
Pontificia Universidad Javeriana |
repository.name.fl_str_mv |
Repositorio Institucional - Pontificia Universidad Javeriana |
repository.mail.fl_str_mv |
repositorio@javeriana.edu.co |
_version_ |
1814338227016826880 |